Hur saker blev som det blev

Publicerad 2013-04-07 22:17:00 i

Jag har länge velat packa en väska och fara ut i världen. En helt vanlig lördagkväll med en middag på thai slutade med att jag och Elin bestämde oss för att göra precis det, packa en väska, boka en enkelbiljett o bara dra. Det var bra, ända tills vi var påväg. Jag hann redan börja sakna våren som jag knappt hunnit njuta av, min pojkvän fjantig som jag är, började ångra att jag skulle missa dop o födelsedag. Har försökt varenda dag att njuta av resan och tänka på mig själv istället för allt där hemma, men jag längtar hem för mycket. Har haft supermysiga dagar här i Dubai med en grym reskamrat, tyvärr klarar jag inte av att slutföra den som planerat. Jag har en enorm ångest över att jag sviker o inte gör som vi tänkt. Men jag tror inte att resan skulle bli bra ifall jag bara följde med för någon annans skull. Så imorgon far jag hem. För min egen skull.

Kommentarer

Postat av: Elina

Publicerad 2013-04-08 11:06:47

Första veckan i Australien längtade både jag och Adam hem jättemycket. Var skitjobbigt att lämna allt där hemma på obestämd tid. Men hade vi satt oss på planet hem hade vi nog ångrat det enormt mycket. Hemmet står ju alltid kvar, finns där och väntar på dig :) Nu är du nog redan på g hemåt, men jag kände att jag ville kommentera något, det finns ju så mycket underbart att se i världen! Du får helt enkelt ta det en annan gång :)

Svar: Ja,men det kändes inte rätt. Så tror det bara skulle bli jobbigt att vara längre. :/
Lina Norberg

Postat av: Hentos

Publicerad 2013-04-09 23:25:34

Va trist att det inte blev som ni tänkt. Men det var nog ett klokt val om du kände så, att vara där utan att kunna njuta av det är nog inte värt det.. Kramis!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela