Till minne av Therese Johansson 'Rojo'.

Publicerad 2009-10-29 23:03:28 i Allmänt,

Heeeey va fan! det var ju hon den där Paulina lr Paow lr vad hon nu kallas som var med i Debatt. Jag satt i tjugo min och trodde det var Kissie, inte ser jag skillnad på dom. Haha, det stod ju här på blogg.se också att det skulle vara Kissie.
Men det var ett ganska intressant progam idag iallafall. Först om strafftiden för ungdomar som begått brott, mord i det här fallet. Therese 'Rojo's' morbror var också med i programmet och berättade lite om hur dom behandlats.
Det är ju hemskt, alla anhöriga, alltså alla 'brottsoffer' som dom kallas, det enda de fick i hjälp efter det som hände var tre sömntabletter när dom kom från sjukhuset.
Medans de båda skyldiga har fått stöd och hjälp av psykologer och massa andra ända från att detta hände fram tills rättegången och säkert ännu nu efteråt.
Jag säger inte att jag inte tycker att de skyldiga ska få hjälp, jag tycker de ska få all den hjälp de kan få, Men jag tycker att det är en självklarhet att de anhöriga ska få mer hjälp än sömntabletter?! Som att det går att sova bort sorgen när man mist en dotter/son vad det nu än är. Det är sjukt.
Så detta inlägg vill jag tillägna Therese 'Rojo' Johansson och hennes familj, släkt och vänner.

Sedan pratade dom om plastikoperationer, det var också ganska intressant men jag satt bara och kollade på Linda Rosing och alla de andra som redan gjort massa operationer. Större bröst, läppar, kindben osv. är det verkligen det vi strävar efter?
Jag tycker det är sinnessjukt. Det är ju bra att det finns den möjligheten om man nu vill göra något, jag menar man kan ju ha varit med om någon olycka lr sjukdom, då man vill fixa till efteråt men att operera sig för att vara snygg och se ut som alla modeller i tidningarna vi ser. insane! 

Det var allt för mig, tack och god natt. Nej jag ska inte sova riktigt än, jag kommer säkert tillbaka hit senare, ska bara göra något annat en sväng för omväxlings skull :p

Kommentarer

Postat av: Alida

Publicerad 2009-10-29 23:24:19

Jag tycker det är helt okej med plastikoperationer, man gör ju det för sig själv, för att man själv ska må bra och eller tycka om sig själv mer. Man opererar ju sig inte efter ett ideal man INTE tycker är snyggt, alltså tycker jag att man ska sluta tjata om "dagens ideal" . :)

Postat av: henriikka

Publicerad 2009-10-29 23:39:11

månne om vi nu tänker på samma :O jag tror kanske det´:D hihihi

Postat av: Anders

Publicerad 2009-10-30 00:08:21

Du? Äger? Jaja, okej då :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela