skoter time ;)

Publicerad 2009-03-03 22:27:33 i Allmänt,

Idag for jag och Alida till Kaunis som vi planerat igår. Pappa körde dit oss och så var han där ett tag också! :)
Vi packade med oss en hel ryggsäck med mat xD haha! Sen for vi iväg, och Alida hade nog missförstått mig lite, för efter att vi åkt i 2 kilometer var vi framme, och hon typ bara 'varför stannade du? är vi framme? är det Här vi ska vara? Mitt här ute?' x) hahaha kanske inte exakt så, men jag tolkade det på ett ungefär som att hon inte var så nöjd med min lägerplats ;)

Sen for vi tillbaka in till Kaunis och tillbaka till bäcken, som det kallas, hur många gånger som helst. Jag har tappat räkningen. Men en gång så skulle hon köra istället för mig, och bara efter typ 200 meter ramlade jag av (jag tolkade på ett tefat) så jag ropade på henne.
Men hon hörde inte och inte tittade hon bakåt heller, jag lyssnade ett tag och kunde fortfarande höra skotern köra. Jag såg framför mig hur långt jag skulle bli tvungen att gå i mjuka snön, det var faktiskt tungt för man sjönk varje steg! =)

Men sen efter jag gå typ över hundra meter hör jag henne ropa helt förtvivlat 'Lima? LIINA!' jag höll på pissa på mig för jag bara skrattade så mkt när jag tänkte på hur det måste sett ut när jag ramla av och skrek och hon fortsatte framåt x) haha så jag kunde inte svara direkt utan fortsatte gå och bara efter en kurva så såg jag henne 15 meter längre fram ;)

Hon hade lämnat skoter och sprungit tillbaka för att kolla vars jag ramlat av. Hon fick springa typ 15 meter tillbaka in i skogen hon med, så ja, ni kan ju räkna hur långt hon körde utan att märka att jag var borta! ;) skratta, det gjorde vi då.

Fast Alida var helt förstörd, hon hade blivit så rädd att någonting hänt mig, och bad om ursäkt flera gånger. Men jag brydde mig ju inte, nog för att det var jobbigt att gå. Men jag försökte se det från den ljusa sidan, nu fick jag ju något att skriva här :) ?!  

Sen for vi tillbaka till fammo och faffa och åt. Sen promenerade vi till stora vägen för att vänta på bussen, sen kom den i väldans fart så jag fick vinka med hela mina armar för att den skulle se oss!
Den hann köra förbi men saktade in en bit längre bort och började backa. När vi klev in i bussen var det inge andra där, och vi fick resan gratis för att vi vinkat så fint ;) HAHA! pinsamt..

Kommentarer

Postat av: alida

Publicerad 2009-03-03 22:59:13

jo men inte fan hade jag kunnat komma så långt för när jag stannade så ropade jag en gång & gick typ 20 meter fram så såg jag dig. Och inte fan går du så snabbt som jag körde skotern? HAHAHHA även fast jag körde söligt men de lät ologiskt :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela