Mänskligt

Publicerad 2013-08-16 20:48:13 i

Den här dagen blev inte riktigt som planerat. Igår efter matchen kom jag hem och låg i soffan illamående tills jag orkade förflytta mig vidare till sängen. Imorse vaknade jag upp med samma huvudvärk och illamående, och urinvägsinfektion för 5 gången på ett år. Ringde sjukan och skulle bli uppringd och få en tid att komma på undersökning, såå jag sjukanmäler mig från ett 22h pass (kunde inte göra annat..) , och väntar på samtal, och väntar, och väntar, innan jag efter dryga 3h bestämmer mig för att själv gå till sjukstugan och se efter varför dem inte ringer. Och vad tror ni hade hänt? Dem har glömt bort att ringa mig och nu gått på helg. Så här har jag suttit i soffan och väntat, sjukanmält mig och förlorat bra pengar. (Och nej jag är inte för sjuk för att jobba, då jag har välrdens finaste jobb och hade kunnat ha lugnt fredagsmys med min fina syster., men jag var tvungen att fixa vikarie pga jag inte visste när jag skulle till sjukan.)
 
Nu lät jag väldigt negativ, det var inte meningen en såhär fin dag. Det är ju fredag, och helg. Vi har beställt hem thaimat till middag och nu väntar jag på att min fina ska komma hem från gymmet, jag har nämligen skickat med en inköpslista på mitt favvo-lösgodis med honom. Hihi.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela