Alla har vi något bra, som andra vill ha. Även om det inte känns så var dag.

Publicerad 2011-12-30 13:33:55 i Allmänt,

Igår när jag låg i sängen och läste om folks nyårslöften började jag fundera lite själv.
Jag vet inte hur många gånger jag gett mig själv ett nyårslöfte att sluta äta godis, men det har liksom aldrig fungerat, 2005 var nog sist jag försökte och då råkade jag av misstag äta godis i mars, så då var det kört.
Och de senaste åren har jag istället lovat mig själv att inte sluta, godis är ju bland de bästa jag vet, så varför ska jag utsätta mig själv för sånt svammel att avstå från detta då? Nixbox.
Men däremot har jag valt att bara äta godis på helgerna, egentligen inte för någon annan orsak än just för att visa mig själv att jag kan sätta upp ett mål och hålla det. Och det har jag nu klarat av i 16 månader, dock har jag ätit betydligt mycket mer kakor istället, men det gör inget, för det var inte något jag förbjöd.

Men till nästa år ska jag försöka att äta lite mer planerat och inte lika mycket fika, för vi ska ändå ha ett personligt 3 månaders tränings- och/lr kostschema att följa på idrotten. Jag kan säga redan nu att jag inte kommer att följa det i 12 månader, men bara att ge det ett försök är ett bra steg. Sen har jag en målvikt jag vill nå, dock hade jag gått upp 2kg sen sist jag vägde mig, men för första gången på flera månader bryr jag mig inte, det såg bra ut i spegeln oavsett vad vågen visade, och jag gillar mig själv. Alla dessa mål och scheman är bara för mig själv och att för min egen skull se vad jag klarar av.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela