klick-kakor

Publicerad 2010-08-19 19:03:50 i Allmänt,

 

 

250 g Rumstempererat smör

100-250 g Blockchoklad

2½ dl Strösocker

1 1/4 dl Farinsocker

5 dl Vetemjöl

2 Ägg

1 tsk Vaniljsocker

1 tsk Bikarbonat

 

 

Blanda allt i en skål och knåda med händerna så du får en fin deg.

(Välj om du vill hacka chokladen och blanda i den, eller sätta grova bitar just innan kakorna ska in i ugnen.)

Klicka sedan ut lagom stora bitar på en plåt med bakplåtspapper.

Grädda dom mitt i ugnen på 200 grader i ca 12-14 min. Beroende på storlek.

 


 

Blev ingen tårta till efterrätt, tittade igenom alla mina tidningar och hittade ett par super enkla kakor.

Smält choklad o kall mjölk, det var asagott.

Lite omväxling med såna här kakor jämfört med mina cupcakes. ;p

 

 

Kommentarer

Postat av: MILKA

Publicerad 2010-08-19 19:56:49

åhhh vad underbart!! Ge mig (a)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela