En dag på Gotland.

Publicerad 2009-07-08 01:14:58 i Allmänt,

ja, idag har det varit en lång dag.

du ler, du drar ner tröjan på ditt speciella sätt, du tittar med öppna ögon runt, kollar mobilen onödigt många gånger..

Har varit i Kneippbyn med Sanna och badat, det hände en massa roliga saker där men en sak som vi skrattade riktigt åt var när Sanna började  'ja, och så låg sickes niggpack i hall... HAHAHA!' Nickes ciggpack var det rätta alltså ;)

var på Tornerspel sen, sån där 'teater' med riddare på hästar, åtta riddare och alla valde en dam från publiken som skulle heja på den, jag blev vald av Lyckans riddare ;) haha.  Jag fick en kape på mig o skulle ta lös ett siden band från riddarens konstiga långa pinne ;p  sedan ledde en farbror mig fram till en sittplats vid 'borgmästaren' , där satt jag med tre till som hejade på staden ;) de resterande fyra damerna satt en bit ifrån och hejade på laget som tävlade för landet.
Vi VIP daqmerna fick saft o nötter, vi satt där i nästan två timmar o såg glada ut för vi blev filmade ;) kul att jag typ var yngst av alla, och kvinnan bredvid mig var jätte allergisk mot hästar, tur att vi inte behövde rida (:
Min riddare tävlade tappert och slutade tvåa av åtta riddare, duktigt!  det var kanske tur att han inte vann för då hade jag måst gå armkrok med honom ett var runt hela banan med en midsommarkrans på skallen :) men kransen var jätte fin, den hade jag jätte gärna velat ha. :(  jag fick iallafall behålla sidenbandet som ett minne sa farbrorn som förde tillbaka mig till min sittplats efter att spelen slutat.  haha, en ganska häftig upplevelse kan jag lova! Ska sätta upp några bilder från det så ska ni få se lyckans riddare, jag när jag sitter där framme och det goda äpplet jag köpte innan allt började.  Sen på min underbara bror :)

 

 

 

  

 Lina  

Kommentarer

Postat av: milka

Publicerad 2009-07-08 17:12:01

haha vad häftigt! :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela