Sockertopp

Publicerad 2015-04-11 08:47:42 i

Påsken innebar för oss (som antagligen för många andra också), väldigt mycket orutin kring mattider och en hel del godisätande. Så i måndags bestämde jag mig för att rensa ut allt godis och tinat fika från skåpen. Snart en vecka har gått utan att jag har haft minsta sötsug, men jag tvekar inte på att det dyker upp nångång här snart. Dock är jag beredd på att avstå, för jag och Andreas har lagt ett vad, och jag är alldeles för snål för att förlora haha. 
 
Jag har fått många kommentarer på endast fem dagar, folk har sina åsikter och måste bara utrycka sig om att det är onödigt att avstå. 'Man lever bara en gång'. Ja, det säger jag med. Och därför vill jag testa att se om jag klarar av att detta, på obestämd tid. Kanske en vecka, en månad eller två. Jag vet inte, men för varje dag jag klarar är jag ett steg nöjdare över mig själv. 
 
Jag gör inte detta för att gå ned i vikt, men jag vill bli starkare och då ser jag hellre att jag ger bra energi åt kroppen, i form av mat istället för fikabröd och godis. 
Sen har jag ett enormt sockerberoende, så det ska bort. Jag vill kunna styra över min kropp, den ska inte styra över mig. 
 
För att ändå få lyxa till det på fredagsmyset så testade jag göra hemmagjorda palsternackachips som jag smaksatte med ingefära. 
 
 

Kommentarer

Postat av: Emma Holma

Publicerad 2015-04-20 12:33:04

Jag är också sockerberoende så det är faktiskt ganska kul när man tar uppehåll för att se hur länge man klarar 😊👍🏼

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela