Lina

Publicerad 2014-01-07 01:13:00 i

Jag har under denna jul insett hur allmänbildad jag faktiskt önskar att jag var. Jag tittar aldrig på nyheterna och läser heller aldrig tidningen (endast happisbladet..) Och geografi är långt ifrån min starka sida, men det har jag faktiskt skolan att skylla då vi faktiskt aldrig haft det.
 
Jag kan faktiskt tycka att det är pinsamt ibland, jag önskar att jag var mer allmänbildad, att jag var intresserad så jag kanske snappade upp lite fakta här och där. Men jag är verkligen inte det, och visst är det tur att vi är bra på olika saker, men mina kunskaper är udda. Jag har tex ett bra sifferminne, kommer ihåg hur många mobilnummer som helst, jag kan även 35 decimaler av pi (hur många normala kan det liksom tänkte jag? Tills jag mötte Milkas kusin som kunde 3 mer än mig, haha!)
 
Sen har jag även en usa-galning inom mig. Helt sjukt. Jag kan delstaterna där bättre än jag kan våra län i Sverige, helt ärligt. Var tvungen att friska upp minnet och se hur mycket jag faktiskt kom ihåg, och prickade in 93% av alla delstater på 2½min.
 
Sen har jag även en sjukt jobbig ovana att räkna saker. Det har blivit bättre på senare år, men än idag kan jag komma på mig själv (o Andreas och Ellinor märker också hela tiden..) Jag räknar bokstäver i ord, jag bokstaverar bokstäverna tyst för mig själv när jag läser, jag ser alltid skumma former och mönster på allting.
 
Det är jag. Lite udda, lite speciell, men ändå mycket innanför pannbenet. Ibland undrar jag själv hur jag står ut med alla skumma grejer jag håller på med i mitt huvud. Haha.
 
Det var allt för ikväll tror jag, godnatt!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela