Kanelbullar

Publicerad 2012-10-04 22:52:00 i

Det är kanelbullens-dag idag och jag har inte bakat en enda bulla! Sanningen är den att jag faktiskt aldrig i hela mitt liv har bakat vanliga kanelbullar en enda gång helt själv, vi har väl säkert gjort det på hemkunskapen i skolan och givetvis har jag fått hjälpa till att rulla degen när mamma bakat. Men det räknas inte. En vacker dag ska jag också göra helt egna, mycket möjligt till helgen. I tisdags bestämde jag mig för att avstå godis och kakor ett tag, givetvis blir det ett undantag redan nu på tisdag då jag faktiskt tänker äta tårta på min egen födelsedag, men annars så är det slut på det en tid. Det är en liten extra utmaning att baka när man inte får slicka skålen efteråt men jag har bestämt mig för att klara det ;) 
 
Det är en skön känsla förresten, att veta vad man vill göra. Jag har i flera års tid vetat att jag vill baka mer än bara till vardags. Jag hade chansen att välja konditori redan på gymnasiet men jag tror ändå att jag gjorde rätt som inte flyttade på en gång utan istället verkligen funderade och idag kan jag nu säga att jag faktiskt är helt säker på att det är det jag vill göra. Och jag har inte bråttom, jag har all tid i världen. Jag har haft tre sjukt grymma år på gymnasiet i en rolig klass och jag ångrar det inte ett dugg. På måndag ska jag till komvux och jag håller tummarna att allt löser sig! Finns inga bekymmer, man är lycklig var dag..... tralalalalala 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela