Du kan!

Publicerad 2012-02-27 14:55:26 i Allmänt,

Eller Dukan Dieten som den heter efter den franske dietisten Pierre Dukan, men jag tycker det låter mer peppande om man tänker 'Du kan!' som i att alla klarar av denna diet haha.

Bara som ett test så har jag börjat med detta idag, men jag är lite skeptisk till att det är något för mig då de endast rekommenderar 20 mins promenad/dag när du går på denna diet. Kan bli tugnt att endast klara sig på proteiner när jag har betydligt mer träning än så per dag.

Frukost: Halv burk kesella (0.3 fett)%, en kokt äggvita, 2 skivor ost (17%fett)
Lunch: Lax och torsk + fetaost.

Det bästa med dieten kan jag säga så här efter en halvdag är att man får äta så mycket man vill av det som är tillåtet, du behöver alltså aldrig gå hungrig! Däremot ska du egentligen inte äta mejeriprodukter med mer än 5% fetthalt, men ngn ostskiva/dag skadar inte. O fetaosten är mellan 15-60% men jag o Evert konstaterade att det nog inte kan skada haha.

Blir spännande att se hur jag orkar ikväll, annars äter jag vanligt redan imorgon igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela