Waterloo.

Publicerad 2011-09-02 12:51:50 i Allmänt,

Måste ju bara börja med att tacka för det otroligt roliga inlägget jag möttes av när jag slog på datorn och skyndade mig in hit. Hihi, är hon inte gullig den där Milka? ;) Jösses vad jag diggar den där bruden alltså.

Nå, nu till den otroligt blöta berättelsen. Det här blir konstigt och osammanhängt (finns det ett ord som heter så?). Iallafall.

Vi förlorade matchen på söndag 4-0, men jag tycker vi spelade bra och jag är nöjd själv, det som räknas. Sen for hela laget till Annis grill och skulle äta, jag måste säga att jag vet inte när jag i allsindar skulle gått ut och ätit med vandringskängor + byxor, tjocktröja och rufsigt hår annars, men på söndag gjorde jag det. Sen fick jag träffa Sussi som jag inte sett på evigheter! Låg och pratade till vi somnade och vips vaknade jag upp med ett ryck då jag blev jagad av en galen morsa när jag sett ett lik i bagaget. Ja, vilken mardröm, helt sinnes.
Knallade ( i regn..) till busstationen, väntade i en timme med Robin, sen kom äntligen minibussen. Vi peppade oss inför resan genom att lyssna på min nybrända skiva fullproppad med Metallica och annat bra. Väl framme i Abisko handlade vi det sista och justerade ryggsäckarna, sen knallade vi iväg (i regn..). Första dagen hann vi nog bara gå i 4h innan vi slog upp våra tält (i regn..), lagade middag och kröp in i våra varma (kalla) sovsäckar. Ca. 8h timmar senare vaknade vi av de andra som börjat göra frukost utanför, med blöta kläder, ont i nacken och ett riktigt glatt humör steg vi upp och fixade oss. Grymma som vi är stod vi först klara med väskorna på ryggen och väntade på killarna. Vi knallade väl 7h med lunch innan vi slog oss ned (i regn..) utanför tältplatsen. Middag-sängen-nattsaga-bums.
På onsdag vaknade vi (till regn..), packade ihop, åt frukost och knallade iväg, denna gång med mig, Sandra och Anna-Maja i spetsen. Efter några timmar var det byte och i dimman tog vi en paus, och man såg inte längre än näsan räckte, typ. Sjukt otaggade knallade vi vidare innan vi sedan stannade för middag (i regn..), toabesök och sen ett sista ryck för att komma till Lapporten. Där slog vi upp tälten (i regn..), kröp ner med fuktiga kläder i sovsäcken för att torka upp dom, och sov. Igår morse vaknade vi upp, till kan ni gissa vad? Ja, regn! Det var ju inte sant. Bestämda men ändå ganska gulliga, sa vi till ledarna att vi ska hem! Ingen bestigning på ena berget av lapporten för oss i dimman/regnet inte, vi skulle till bilen och det var på en gång!
Så, vi packade ihop, fortfarande i regn och knallade sedan iväg, lycklig som jag var, knaprande på salami och torrkött, med glada steg framåt. Efter inte ens en timme kommer solen mer och mer fram och när vi stannar för lunch nedanför Lapporten står solen högt på himlen och det är dags för klädbyte! Shorts och t-shirt var det som gällde för en del.
Evert måste ha fått skavsår i öronen av att knalla med mig, jag har pratat, och pratat, och pratat.. Och han har orkat lyssna! Haha han är så gullig som stått ut med mig ;)
Att få byta till torra kläder var nog det jag uppskattade mest med att komma till bilarna, sen att bli bjuden på thaimat i kiruna var också helt underbart. Förutom att vi grinade, svettades och knappt kunde prata för att vi fått så stark mat haha! Resan hem var också riktigt intressant. Måste säga att vi är ett äkta järngäng, även om ni kanske tycker det var fjuttigt med fyra dagar. Men för mig var det absolut nog.
Nu ska jag kolla runt på nätet och bli lite allmänbildad igen innan det är dags för Beep-testet, sen ska jag endast ha fredagsmys på schemat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela