Vilket slit. Massa pengar.

Publicerad 2010-06-14 19:20:56 i Allmänt,

Haha nej där tog jag i lite. Jag tror vi har det slöaste sommarjobbet någonsin.
Jag och Evert kom till kyrkan till kvart i nio. Berit och Caroline hade redan fixat i ordning allting så vi behövde bara göra våffelsmet ;p

Varenda sommar i flera år har det varit en tradition att spela ett spel som heter Åsna, det är ett kortspel. Den med mest förlorade omgångar i slutet av sommaren blir årets åsna. Den får gömma kortleken uppe i kyrktonet fram tills året efter. Och eftersom att jag o Evert var de första att börja jobba i år så fick vi gå och leta. Vi gick lite fel och kom in i ett kolsvart förråd på vinden. Ni kan tänka er att det var lite creapy:) hahah vi sa åt Berit och Carro att d var lite brant att gå upp för den där trappan och att d var ganska mörkt, men dom tyckte att vi bara svamlade och gav oss en ficklampa. Men när vi inte hittade kortleken så bad vi dom komma upp och titta, då hade vi ju som sagt varit och letat på helt fel ställe. ;p Hahaha.


Sen hade vi lite lite att göra, så vi har kört rullstolsrally haha, schh!
Sen har jag lärt mig Den blomster tid nu kommer på piano. ;)
Och det här får vi pengar för?! Att sitta och pressa gratis våfflor och spela Åsna. Det blir nio roliga dagar :)

Kommentarer

Postat av: blåbär

Publicerad 2010-06-15 22:32:16

skönt för dig att du har ett lätt jobb. men det borde inte vara så att man får betalt för att köra rullstolsrally t.ex. :) man borde ju få "jobba" på ett jobb och inte ösa rullstol. håller du med? :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela