Pennan glöder.

Publicerad 2009-06-18 12:55:35 i Allmänt,

råkade läsa på Emilias blogg att hon gjort en lista för sommaren, jag tänkte också göra en, har ju gjort en tidigare i vintras men den var ju för hela våren&sommaren och nu vet jag ju exakt.

Meän festivaali- imorgon och på lördag (19-20/6)
Kirunafestivalen- nästa helg (25-28/6)
Pajala marknad- helgen efter det (3-5/7)
Gotland- på marknadssöndagen (5-11/7)
Blekinge- direkt från Gotland (12-19/7)
Kiruna- nångång i slutet på Juli, början på augusti
Gymnasie- sedan är det då dags för gymnasiet den 24 augusti tror jag.

Jag blev trots allt kvar här i Pajala vilket gjorde många glada. Men jag vet inte vad jag ska gå riktigt ännu, det är ju så att jag inte längre är lika säker på FFG för det var en massa saker som jag inte gillade, så jag får se hur det blir. EC eller IP blir det nog, men rektorn tyckte att jag skulle läsa något teoretiskt program när jag hade så höga betyg, så jag började fundera på det också x)  är jävligt skoltrött nu ju, men alltså efter tio veckor sommar så vet man ju inte hur man känner. Kanske man orkar läsa vanlig tråkig skola i tre år till :) för om jag läser NV kan jag ju bli mycket sen.

Kom också helt plötsligt att tänka på mina kusiner Fanny&Tim, det måste vart flera år sedan jag träffade dom sist, brukar bara råka se Fanny och hennes mamma i förbifarten under pajalamarknad och KF.
så jag vill hinna åka dit också en sväng, nog för att det är djävulst mycket mygg i  Juoksengi menmen.

Sen har jag inte varit till Saivo heller på evigheter, mommo&moffa väntar nog mig till sommaren, jag har inte varit där sedan i julas. ;/ 

Sen Kiruna då såklart, jojo KF men man måste ju vara där längre än en helg,. Förra året hade jag och Sussi nån konstig grej i juli/augusti, jag var i kiruna en helg sen kom hon hit i över en vecka och när hon skulle fara hem tänkte vi att men vafan, lika att jag följer med, så jag åkte dit och var där i över en vecka och när jag skulle hem var det samma sak igen, hon följde med hit till Pajala igen i över en vecka, men sen hann inte jag fara dit igen för skolorna började. Men jag kan lova er, alla som tycker kiruna är kallt, det var sjukt mycket bättre väder i Kiruna hela tiden under denna månad som vi for fram&tillbaka.

Jag hoppas på en lika bra sommar i år igen, fast med bättre väder här tack!

nu ska jag gå och göra i ordning mig och sen får jag se vad jag hittar på, film ikväll iaf :)

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-06-18 18:17:19

Kiruna ÄR kallt :) Sen kanske det inte är alltid bra väder i Pajala heller, men det är därför man åker iväg på sommaren ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela