skönt att vara tillbaka!

Publicerad 2009-07-21 01:49:01 i Allmänt,

Igår bakade jag Morotskaka och Sommarkaka :) mumsigt blev det!
Tog med några stycken och så for jag till Ellinor. Vi cyklade runt på byn med (som jag nämnt några gånger) min racer cykel som knarrar och gnisslar högt och fint ;)   
Den mår bra, fast den fick tungt last på lördag natt när Julia cyklade mig på styret och Ellinor på pakethållaren. Vi körde runt malmen för att se hur snabbt det gick, otroligt nog tod det endast 48 sekunder för Julia att cykla med oss på :D  Sen for vi runt, runt på byn. Adam kom också ut med oss en stund, men det var ganska så kallt så vi for hem kring två/halv tre :)

Söndag eftermiddag for jag med Ellinor till nya elljusspåret och sprang 4,2 km . :)  lr vi gick kanske 800m. efter den jobbiga backen ;)  men jag var nöjd för jag har faktiskt inte tränat något under sommaren typ :)  ngn fotboll då&då men inte mer, tyvärr..  Sen gjorde jag sit-ups och armhävningar också efter joggingturen. 100,20,50,10. kanske inte så mkt för andra men jag var helt slut sen x)

Idag har jag varit på bilbingo med Julia, hennes mamma och deras granne Tarja :)  första gången jag var på det och det var ju ta mig fan skoj! :D  För det första så fick jag en liten lott mer än jag betalt för, men jag & Julia sa inget utan vi köpte dricka och gick till bilen. Sen när vi sitter i bilen inser jag att jag ju inte har ngn dricka,? fast jag betalat för en. Så vi fick gå tillbaka och be om en, pinsamt att jag betalade men inte tog en utan bara gick därifrån ;p
Jag 'väntade' som man kallar det när man endast behöver ett nummer till för att vinna, endast en eller två gånger. Julia tre! och Julias mamma och Tarja vann 500 kr var, gissa om jag & Jullan var irriterade där i baksätet ;)

När vi kom hem kring halv elva så bytte jag om och sen for jag och sprang, jag sprang kanske 4 km :)   stannade och pratade med Johan och Elias en sväng, dom var ute med mopederna. Sen gick jag det sista hundra metrarna hem :)    Nu sitter jag här, har just duschat och kvällsfikat :)  skönt att faktiskt vara hemma en kväll, har alltid varit ute så sent med mina flickor :*     Imorgon fyller Sanna och Jenni år, Grattis till dom!



Nu ska jag sätta på en film och somna med datorn i famnen igen ;) haha! God natt alla fina :) 
måste bara säga att det är skönt att ha börja träna igen, synd bara att jag vet att jag inte kommer fortsätta så här varenda dag ju men men. Man kan ju alltid hoppas ;) 


   

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela